Gaspi

InSurGente.- Les enquestes aparegudes avui en mitjans afins al PSOE (diari Público i CADENA SER) situen a IU lluny d’aconseguir grup parlamentari, (tot just un 4,6% i necessita un 5%). Tot indica que la realitat d’haver estat el bastó del PSOE en tota la legislatura no complau a l’electorat d’esquerres que anirà, irreversiblement, a engrossir el percentatge d’abstenció. Davant aquest panorama, els quals duen el màrqueting de la coalició acudeixen a la xarxa, perquè un alter ego de Llamazares els salvi. Fixin-se sinó en les raons que donen, “Seguint una línia general moderada, es poden presentar actes puntuals més radicals on demostrar el caràcter d’IU, per exemple en els videos de campanya” (sic). Sense comentaris.

El candidat d’Esquerra Unida (IU) a la presidència del Govern, Gaspar Llamazares, va estrenar avui la seva nova pàgina web (www.gasparllamazares.és), la qual compte amb una sèrie d’innovacions per a comunicar amb els ciutadans. Entre les novetats destaca l’apartat ‘Les coses que importen’, en el qual l’internauta pot veure històries animades de trenta segons protagonitzades pel álter ego del candidat, que respon al nom de ‘Gaspi’.


   El responsable d’imatge electoral, José Francisco Mendi, va explicar en roda de premsa en la seu de la coalició que ‘Les coses que importen’ són breus històries animades d’al voltant de trenta segons, en les quals es desenvolupen aspectes de les polítiques proposades per IU, sempre amb ‘Gaspi’, el álter ego “més àcid i crític” de Llamazares, com protagonista. Mendi va avançar que els guions seran “interessants i atrevits”.


   Para Mendi, “comunicar, atreure, sorprendre i sonreir són elements claus en la comunicació d’IU”, al mateix temps que va subratllar que a través de ‘Gaspi’ poden ser “més atrevits, mordaces, irònics i menys políticament correctes”. El propi Llamazares, també present en la roda de premsa, va indicar que el seu alter ego animat té “més sentit de l’humor i més dolenta llet” que ell mateix.


   Segons un document de línies d’acció d’IU per a la precampaña, aquesta iniciativa pot tenir un “fort component viral de propagació a través d’internet” i se centrarà en temes com la memòria històrica, la monarquia, hipoteques, ecologia i canvi climàtic, dones, societat, joves o ocupació.

   EL CANDIDAT RESPON

   L’altra gran novetat de la web és ‘El candidat respon’, un sistema comunicatiu mitjançant el qual Llamazares respon “amb veu i imatge” a les preguntes que per escrit li plantegen els internautes. Mendi va subratllar que això és “alguna cosa mai fet” en comunicació política a Espanya, i va indicar que el candidat ha gravat més de 70 videos de resposta sobre temes d’allò més divers.


   En aquesta secció de la web, Llamazares apareix sempre en moviment en la finestra de video, fins i tot parpellejant -gràcies a un video bucle que no per a-, a l’espera dels interrogants dels visitants. Una vegada feta la pregunta, el sistema busca la resposta més aproximada i el candidat l’explica. Per a preguntes ‘inoportunes’, també s’han gravat una sèrie d’excuses, tot amb la intenció de fer l’experiència el més realista possible.


   D’altra banda, IU també va presentar avui el nou lema per als pròxims dies de precampaña, ‘LLAMAZARES vermell i verd’, amb el qual, segons Mendi, s’intenta reunir el contingut de la campanya que farà IU, “vermella, d’esquerres i amb la preocupació pel verda per la sensibilitat ambiental i ecològica”.


   Al costat de totes aquestes iniciatives, també està en marxa el blog personal del candidat (al que es pot enllaçar des d’aquesta web), es troba en la seva última fase el concurs en MySpace sobri sintonies electorals, i la coalició manté el seu propi canal en YouTube -para penjar ‘videos escamot’-. En els pròxims dies també dotaran de més contingut el perfil de Llamazares en Facebook.


   Totes aquestes iniciatives s’emmarquen dintre de les dues línies d’actuació de la coalició per a aquestes eleccions, una moderada i altra més radical. “Seguint una línia general moderada, es poden presentar actes puntuals més radicals on demostrar el caràcter d’IU, per exemple en els videos de campanya”, planteja la coalició.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

De la mar y los barcos

Just another WordPress.com weblog

Aragonízate

Ser aragonés... ¡cuestión de carácter!

El ilustrador de barcos

Mercantes, veleros y otros buques.

Emitologías

Explicaciones mitológicas para cotidianas expresiones

Enseñanzas Náuticas

Para conocer la mar y todo lo que le rodea

METAMORFOSIS

cambiar o morir

Reflexions d'un arqueòleg glamurós

La ploma més àcida de la xarxa

La Tronera de Celemín

Bitácora de un eterno aprendiz

Revista Diaria

Actualidad, salud, familia, finanzas, moda y mucho mas..

hungarianportrait

Portrait and Glamour Photography from Laszlo Racz

A <span>%d</span> blogueros les gusta esto: